Mar 3, 2015

Hidup


Masalah aku satu aku susah nak yakin kan diri aku yg aku boleh buat. Bila kurang yakin aku mula berfikiran negatif. Mulalah overthinking mulalah rasa loser sedangkan tak cuba lagi.. Aku akan mula fikir kalau dah berusaha sebaik boleh tapi still tak berjaya mcm mana.. Negative la kan. Blergh. Why am i like this.


 Aku beritahu diri aku yang aku nak buat sesuatu yang buat aku happy. Baking makes me happy. But my baking skill is just average je nothing special pun. Me is sad :'( Impian aku one fine day nak bukak cafe sendiri,and and at the same time jadi novelist. Atleast i want to write one book. About investigation but.. Baru fikir jalan cerita time nak taip jadi blur. Itu impian aku. Instead of kerja yang kurang cuti tapi gaji banyak aku lagi prefer happiness. I want to do something that will make me feel happy. Biar gaji ala kadar yang penting aku suka kerja aku,environment dia. Hmm. Bukan malas cuma mahu apa yang terbaik. Happiness over money but nowadays money is important too you know.. Money is part of create our own happiness. For our own future right. I am happy right now Alhamdulillah.


Apepun paling penting apa yang kita ada apa yang Allah dah berikan untuk kita itula yang terbaik. Terbaik buat diri kita. Paling penting bersyukur. Semua ni pinjaman je. Allah knows best :D


p/s rindu zaman U. Rindu kenkawan..